måndag 20 november 2017

Koppla kylfläkt relä

Som nån sa innan, finns det inget skäl att säkra upp reläspolen separat. Skulle behöva lite hjälp med inkoppling av en elfläkt. Plus och minus från elfläkten. Hur ska jag koppla detta?


Koppla kylfläkt relä

A Relä (kopplas som ett vanligt relä ) Gängan till. Tjenare, hade tänkt att koppla fläkt i min bil. Har en vfläkt och ett 8relä. Bild Ska man koppla plus till den röda? Såhär ser det ut. Ska självklart koppla det till ett relä och säkra upp. Tänker jag galet? Ett kylfläktrelä används på fordon som har en elektrisk fläkt för att kyla motorn.


Jag hade en trans am 89a innan, där ac inte fungerade, så jag byglade signal "till " fläkt på från fläktrelä till acns fläktrelä. Re: Koppla in kylfläkt över vippbrytare. Komplett kit med termostatgivare, kablage, relä, automatsäkring, kabelskor och säkringshållare (säkring ingår ej).


Genom att montera den medföljande termostaten. Termostatstyrning för elektriska kylfläktar. Startar när temperaturen överskrider.


Skulle därför vilja ha tag på ett kopplingsschema över kylfläkt, relä och givare och annat om det är något mera involverat. Skulle vilja åtgärda denna special lösning till original utförandet via en temperaturbrytare och relä osv. Till det behöver du relä och en termostat, alternativt en manuell brytare om din. Glöm inte att koppla så att elfläkten går åt rätt håll bara ;).


Då Jag är novis på el installationer behöver Jag hjälp. Låt givaren sitta i den övre kylarslangen och koppla den parallellt med.


Koppla in El-Fläkt i volvo 7- Bilstereo montera själv eller anlita en expert och. För enklare inkoppling av elfläkt. Budget alternativ. Ej högsta kvalité.


Koppla kylfläkt relä

Relä med kablar Säkring och hållare Thermo switch Inkopplingskit Max 25A belastning. Re: Hjälp att koppla in ett relä. Hejs Ubbe Schemat stämmer bra.


Dock har jag inte koll på var du ska ansluta på en C5:a. Han tipsade dock om att man kunde koppla ett relä mellan magnetkopplingen på kompressorn och tempgivaren på kylaren för att på så sätt.


Låter enklare än att leta kabelbrott i mina öron, övriga tips annars? För inte sitter det väl ett separat ACC relä till kylfläkten? M14xgänga och koppla fläkten på den, helst via relä eftersom t. Eftersom jag inom 5-dagar (hej US Postal) kommer att montera elfläkt på kylaren på min bil behöver jag lite tips på styrning av denna.


Jag har kickat lite på olika elektronikbyggsatser som använder en termistor för att dra ett relä vid angiven temperatur, och det verkar ju onekligen smidigt. Om du har 2st fläktar kan du ju koppla dem som på LSbilarna med reläer, kör. Vad med ett växlande 12v relä som du styr med tidsrelä från.


Koppla kylfläkt relä

Funderar lite över att installera en elektrisk kylfläkt som jag har på hyllan. JAg har en termoswitch som sitter i kylaren men behöver jag koppla. Kan jag koppla ur batteriet för att få den att tystna så länge? Troligen har du en enstegsfläkt, och då har du bara ett relä för kylfläkten, som ska vara.


Bytte relät från halvljuset till " kylfläkt lågvarv" och visst fungerade det! Finns där säkringar eller relä som styr alla dessa prylar på en gång tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.