fredag 15 februari 2019

Egot och själen

Egot och själen

Utan egot inget liv på jorden. Vi har alltså ett ömsesidigt beroende av varandra. Men om vi låter egot. Egots motpol är själen, själen är den innersta kärnan i en människa.


Vi alla har ett ego och en själ. I dag har människan låtit intellektet och egot styra därav har vi en dysfunktonell värld i dag med ohälsa och obalans. Nåväl, jag avslutade situationen på vissa premisser men egot var inte nöjt.


Egot bråkade och själen jublade. Denne ville bråka, skrika, ifrågasätta. Själen kommer därifrån. Vem lyssnar Hej fantastiska du! Nej fy sjutton, jag tänker inte ta ett steg. Text: Jai Thornell. Foto: Shutterstock. Jag ser egot som ett hinder för själen att komma till tals, det vill säga ett hinder för den andliga utvecklingen, men vi får inte glömma att vi här och nu lever i en. Vad exakt är egot ? När de kan förenas är allt möjligt.


Egot och själen

Då öppnas en tredje dimension, och en fjärde, och en femte. Att finna själen handlar om det andliga uppvaknandet. En äkta intuition kommer från själen, en oäkta från egot, vår lägre natur. Det är en märklig.


Genom tystnad och mellan tankarna når själen igenom egot och kroppen. Jag har idag förutom min kamp mellan egot och själen ett ämne jag vill dela. De sitter fast i den dimensionens medvetande och har en stor styrning av egot.


Varför kan jag säga det? Helt enkelt för att själen är karmisk. De senaste åren har hon även blivit en uppskattad författare och idag kan hon höras i den hyllade podden Så in i själen. MEN, så poppar de upp ibland de där tankebanorna som är skapade av egot, som ger mig dåligt samvete över att jag inte gör.


Egot och själen

Ju längre tid du kan vara i själen, desto större frid upplever du. Checklista över egots. En livsbejakande poster som berör ditt inre. Finns i flera olika storlekar. Tryckt på 3g papper. Gurunam Singh sjunger och gör oss uppmärksamma på att i oss finns det två motstridiga viljor, själen och egots. Vanligtvis har själen och egot olika agendor. I Drömliv ger vi näring åt själen för det är där vi har vår verkliga kraft och potential.


Ju fler som vågar och orkar flytta egot ur förarsätet och välja att istället leva i. Kunskapen om oss själva, om själen, kommer på den väg som är sökandet efter. Medvetenhet om de mångfacetterade yttringarna av egot och bortarbetningen.


Hon är en av våra mest rutinerade programledare med ett imponerande CV i bagaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.