måndag 22 april 2019

Generator laddar dåligt

Generator laddar dåligt

Tja bilen laddar dåligt så bytte generator. Men laddar fortfarande runt 11v den orkar inte ladda bilen. Bytt batteri men samma problem. Dom sa att generatorn laddar ca 1volt fullt belastaså dom säger att man får byta generator för 5. Nu undrar jag om det inte kan va.


Batterierna laddas med dels solceller, landström, efoy eller generator. Laddpanelen visar att generatorn ger 14V under körning när larmet går.


Bytte nyligen generator på min 7till en biltema 55A. Men märker att den inte alls laddar som den borde, ca 1volt när jag mäter direkt på.


Felsök din generator själv innan du går till verkstaden. Om generatorn inte laddar alls finns det ett enkelt test du kan utföra. Vid start behöver generatorn en. Den vanligaste felorsaken till att en generator går sönder eller laddar för dåligt.


Jo det gäller en amazon 66a A-traktor som laddar jävligt dåligt. När jag var och körde igår så började "amp varningslampan att lysa" Trodde att. Jag har problem med att min generator laddar dåligt till en början för att efter någon mil sluta ladda helt.


Generator laddar dåligt

Det sitter en ny rem som är spänd samt. Generatorn skapar elektricitet, normalt cirka 1till 1volt och laddar batteriet tills det. Unhappy Kawasaki Z750B, generator laddar dåligt.


Men en generator av modernare snitt som laddar betydligt mer på låga varv är ju billigt. Låter som batteriet har dåligt med kräm fast jag laddat det fullt samt köpte det nytt förra hösten. Kan det vara så att min generator laddar dåligt ? Vore perfekt om man antingen kunde montera din renoverade generator på en annan bil och se om den laddar på tomgång, eller montera in en. Vad kan vara felet när generatorn bara laddar 1volt när jag mäter över batteriet med motorn igång?


Inga lysen eller andra förbrukare på. Pnorberg: Byter du generator innan du byter batteri? Men samtidigt laddar ju generatorn skit dåligt.


Min generator till min 6. Inläggsrubrik: Kyla= generator laddar dåligt. Jag har inte mätt om den laddar eller ej, men vad jag förstått laddar den inte om lampan lyser? Dom flesta fyrhjulingar laddar dåligt pga,statorplatta istället för generator, har man extraljusen,hand o tumvärmare,vinschar mycket osv,då.


Om det nu är så att generatorn laddar dåligt, kan man då byta kolen. Bilen går alltså att köra men det verkar som att den laddar för dåligt. Om ett nytt batteri laddar ur strax efter installationen så beror det oftast på en trasig generator. Om batterilampan på instrumentpanelen är på så kan det även.


Brukar inte laddlampan lysa lite svagt när generatorn laddar dåligt. Fråga: Laddningslampan började lysa på Kadetten, spänningen på batteriet är stabil på cirka 1volt oberoende hur mycket man varvar. Den svarar ibland mycket dåligt på gaspådrag.


Speciellt när den är körd en längre sträcka och varm. Det händer att jag måste trycka på väldigt.


Spänningsfall upp till V säger: laddningen går inte från generatoren ! Om din generator fungerar och du väl har startat bilen, så kan du köra den som. Vi rekommenderar därför att du byter eller laddar upp ett dåligt batteri så fort du. Märket att bateriet hade dålig kraft, hade haft bilen på tomgång mycket.


Generator laddar dåligt

Laddar den fortfarande inte ordentligt? Om jordflätan är dålig, är det inte ovanlig att bilen går dåligt. Glöm inte kabelanslutningarna till både generator och startmotor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.