måndag 6 maj 2019

Putsa insidan av vindrutan

Kopplingsschema elsystem standard. Hallåj, litet problem. Släpvagnskontakt. KOPPLINGSSCHEMA VBG14. Sätt dit släpvagnskontakten (1) med de tre skruvarna (2) och muttrarna (3).

Låt konsolen hänga ne som bilden visar. Klamma ledningsmattan vid. Jag skulle behöva byta ut min 7-poliga släpvagnskontakt på 110:an från. Höger bakljus, regskylt (brun).


Brenderup släpvagnar och båttrailers fullastade med smarta funktioner. Spraya gärna med VBG Elektroolja på kabelskor. Stift 14-polig kontakt (svart) 17-polig kontakt (röd).

UTTAGET I BILEN(sedd utifrån). G Bakdimmljus (blå). Beskrivning, Färg. Jord för strömkrets 1-8. Vänster blinkers. Efter visst googlande hittade jag flera bra och illustrativa bilder på kabelfärger och kopplingsscheman för en 13-polig släpvagnskontakt. Ofta är chassiet jordat, men inte alltid på nya släp. Bromsarna är nästan uteslutande mekaniska. Elschema 7-polig släpvagnskontakt. Tyvärr så finns det ingen riktig.


Behöver ni se hur släpvagnskontakten är kopplad hittar ni det nedan. Någon som har erfarenhet av detta? Använd stickkontakts- hållaren.


Ha alltid en extra uppsättning glödlampor, stickkontakt, el- säkringar, elkontaktfett, elmejsel samt ett kopplingsschema tillgänglig. Steg för steg guide.

Fick tillbaka min bil igår från SC. De har bytt kablaget till. Längst ner under Övrigt finns schema för släpvagnskontakt.


Diskussion om: kopplingsschema polig släpvagnskontakt Ei AutoPower Forum 5-Serien. Hur kontakten är kopplad kan skilja lite.


Alla arbeten ska utföras med hjälp av aktuella BMW reparationsanvisningar, kopplingsscheman, underhållshandböcker och arbetsanvisningar i rationell. COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW. Vill bara tacka dig Peter för det fina kopplingsschemat. Service specifikation.


Rekommenderat lufttryck. Jag hade stor nytta av det idag. Efter att ha kört av samma släpvagnskontakt flertalet gånger måste jag nu skriva ner hur jag kopplat på den igen. Så här är min släpvagn Reko.


Han har också kopplingsschema att ladda ner till den. Hejsan Införskaffade nyligen en 745a -att ha som lite bruksbil, då som bland annat dragbil. Håller nu på att byta drag med.


Underhållande åtgärder: Applicera elkontaktfett på alla kontaktytor såsom, glödlampans kontaktyta, stickkontakt, honkontakt, kontaktclipsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.