torsdag 14 november 2019

Jägersro lunch

TRASIG GENERATOR ? Den allra första indikation på att din generatorn inte fungerar är att batteriet blir urladdat. För det andra kommer varningslampan på. De här lösningarna gäller om din prestandaskärm är kopplad till följande utrustning. Var vänlig och kolla på vanliga fel för mer information och alternativ, eller.


Om spänningen sjunker mer, kolla så att bromsljuset inte lyser.

Om en av brytarna framme vid bromshandtaget är trasig kommer bromsljuset att. Kablarna går vidare till laddreläet om det nu är en sån generator vi pratar om. Så koppla förbi el kolla vid det gamla laddreläet om den haft relä tidigare.


Väl medveten om att det är laddningen och inte batteriet som felar kollade jag ändå. Lättaste sättet att kolla en generator enligt mig är att kolla med hjälp av en.


Men hur kollar man att inte även laddregulatorn är trasig ? Om någon diod är trasig så kommer var tredje eller var sjätte topp i. Kolla också att alla jordförbindelser mellan motor-kaross-batteri är i ordning.

Om generatorn är gummiupphäng så finns det säkert en liten jordfläta mellan. I min värld låter det som att generatorn är grundfelet. Börja med att kolla så alla anslutningar på generatorn är ok samt att. Hur vet du om din generator är trasig ? Om ditt batteri inte.


Det allra bästa sättet att kolla detta är att använda sig av en voltmätare eller att åka till en verkstad. Här hittar du generator till RENAULT.


Men jag ville bara kolla om det kan vara något annat än generator. Om krypströmmen är mindre än 50mA, är det okej och du går vidare till Steg 2. Ett sätt att testa att generatorn laddar är att starta motorn, slå på helljus och.


I vissa laddningssystem laddar inte generatorn om lampan är trasig. Nästa steg är att kolla så att kolen inte sitter fast och att kollektorn de ligger. Bästa är att bygga om så att generatorn snurrar lite snabbare, alternativt byta till. Visst du kan dra en parallell kabel, men kolla också att varvräknarens plus och minuskablar sitter där de skall.


Det första testet jag gör när jag ska kolla om en bil laddar är att starta. Bilens elsystem är vanligast ett volt system, men en generator.


Jag har en hitachi generator som det är fel på diodplattan på enligt en el-verkstad.

Enkelt att kolla om du har en multimeter med diodtest. När man byter ozonatorn är det viktigt att även kolla ozonslangen.


Jag vill så klart inte köpa en helt ny generator om det bara är laddningsregulatorn som det är fel på. Enklaste felsökningen är att kolla kolen i generatorn. Kanske är grundproblemet trasig lampa eller avbrott i denna kabel?


Ska det vara så eller är generatorn paj? Generator trasig ? Kan också knacka lite på generatorn kan vara kolen som ligger långt ifrån. Kolla om inte kablarna är upprutna kan vara så. Om inte så kan de bero på att lampan är trasig så du inte får.


Din elanvändning varierar beroende på hur stort du bor, hur bostaden är. Kolla igenom ditt hem och koppla ur apparater som inte används, på så vis.


Försökte koppla in generatorn i helgen men får den inte att ladda. Om laddningslampan är trasig eller urkopplad blir det inte så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.