söndag 19 januari 2020

Polyuretanfärg biltema

Polyuretanfärg biltema

Tvåkomponents polyuretanlackfärg som ger en slitstark, vattenbeständig yta med hög glans. Lacken har mycket bra resistens mot UV-ljus och kemikalier. Lack, primer och förtunning hittar du också. Finns i lager i varuhus.


Den senare kostar ca en tredjedel av Jotuns. Nu ligger det ju många timmars arbete i detta. Därför vänder jag mig till er här på garaget om råd. Nä det är en polyuretanfärg.


Suzuki sj4td -85. Står att den är övermålningsbar. Tack för svaret de här är polyuretanbas. Det är biltemas 2k båtlack, primer, bas och varnish. Hur fungerar de då? Har köpt mig svart billack till min 64:as bubbla men börjar tveka om färgvalet o vitt faller mig i smaken. Såg igår när jag var på biltema att dem. Som sagt köper man rostskyddsfärg från biltema förväntar man ju sig att det ska. Hempel Poly Best polyuretan.


K gissar jag på om det ska hålla och gissar även på en icke biltema produkt tyvärr. Igår skulle jag. Nästa fråga är. Som täckfärg en 2k polyuretanlack, gärna högblank i rätt kulör.


Men bra mycket bättre. Välj Kemikalier så hittar du 2- komponents polyuretanfärg i olika nyanser. Nu är den kanske onödigt. Biltema har 2-komp polyurethanfärg. Sedan polyuretanfärg. Det är en 2-komponents polyuretanfärg för båtar. Inget som helst fel på Epoxifärgen biltema har, de har ju inte gjort den. Nån som har köpt genomföringar på biltema, det står ju att det är. Blandar lacket i små rostfria koppar jag hittade på Ikea. Sen en alkohol brännare att värma lite vid.


SE Sköt om dina målade trämöbler, så håller de mycket längre! Färglagret kommer med tiden att. Dessa möbler är gjorda av massiv akacia och är målade med en utomhus polyuretan - färg som skyddar träet mot bl. Lackfärg från biltema - Tuning och styling trimma, chippa, turbokonvertering.


Polyuretanfärg biltema

Antar att det bör vara något med IP-klassning och där har biltema enbart hej- dunder-historier med dubbla rör. Blir nog lite i överkant.


Polyuretanfärg är mycket tät och används gärna inom storvarvsnäringen. Han nämnde biltemas polyuretan färg. Enligt honom hade han fått bra resultat. Någon som vet något om den?


Polyuretanfärg biltema

Kör på komponents polyuretanfärg finns på tex biltema fungerar fint. Har själv målat min plastbåt med det med bra resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.