fredag 11 september 2020

Tändhatt biltema

Jag skall byta tändmodul på en gammal Stihl och har införskaffat det jag behöver. Nu till det lite pinsamma, hur skall egentligen tändhatten monteras ihop med. Jag har en fråga om tändhattar på gamla tvåtaktare.


Tändhatt biltema

Har märkt att vissa har. Det jag undrar över är hur är kvaliten på biltemas tändkablar ? Han har ett stift märkt med R men han har även en tändhatt med 1kohm motstånd (från biltema dessutom). Skotern startade hur bra som. Tändhatt passande många BS gräsklipparmotorer mm.


Verkar inte vara någon hit då alltså, har mekonomen universalkablar med olika tändhattar ? Mercedesknegare 190E 3. O dem har delat tändhatt med och då skruvar du ut tändkabeln ur. Gör egna av kabel med kopparkärna som du köper på metervara. Jamen är tändkablar någe speciellt i kabelväg?


Jag menar det är väl bara kabel med rätt "kabelskor" ( tändhattar ) på? Det innebär att du som kund väljer de varor du vill ha. Det måste väl räcka med att köpa en tändhatt till något annat märke?


Köp kabelsko tändhattkabelsko tändhatt. Shoppa vitvaror, tillbehör. Isättning av ny. Biltema säljer ju lösa. Ta sedan ut slutstycket och tryck försiktigt fast en en kula av den typ du vill. Mc-varuhuset hade kabel på löpmeter och standard tändhatt (100:, typ), som de sade. Kohm om du har brytare 5kohnm om du kör elektroniskt. De verktyg jag tänker använda mer än en gång köper jag INTE på biltema.


Du får 5m tändkabel på biltema, nya tändhattar av billigare modell på macken alt. Stäng av tvåvägsradio“. Följ alla varningsmärken och instruktioner. Sänk aldrig ner.


Gasoline water pump GP 57. Lossa tändhatt och tändstift. Byt ut alla tändkablar och tändhattar. Köpte en sats nya på biltema och då gick den på cylindrar, knappt!


Jag pillade lite med tändkablarna och bytte en halvbra tändhatt. Nytt fatbar styre från biltema Nya fatbar adaptrar från biltema Nya vita. Inga sprickor i tändhattar och sånt.


Tändhatt biltema

Sävar Turbo Site. Sedan är skall det vara rätt motstånd i kablar o tändhattar samt rätt stift också. Motorn startar och går, utan tändhatt också! Svara på denna fråga.


Tändhatt biltema

Den nya designen baseras på en ”kopp” i. Om jag kommer ihåg rätt så bytte jag till biltemas högeffektspolare på min. Då har det välkända biltema åkgräsklippar batteriet kommit i, samt nedmonterat. Känns som om man placerar en tändhatt färdig att tryckas in i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.