tisdag 22 september 2020

Vdo tankmätare visar fullt

Om inte detta hjälper så dra även en. Hej, har en vdo - tankmätare till dieseln. Problemet är att den bara visar fullt eller tomt. Skruvade loss givaren igår för att kolla ifall den var trög el.


Antingen visar den full tank eller pendlar fram och tillbaka, jag. Har en tankmätare som konstant står i botten, dvs att den är död.

Kortsluter jag dom båda trådarna på mätaren så visar den full tank och. Har länge tänkt undersöka varför min tankmätare visar antingen fullt.


Min tankmätare har varit död sen jag köpte bilen (7-88) i höstas. Tankmätaren lever sitt eget liv, ibland fungerar den och visar full tank. ATT TÄNKA PÅ OM TANKMÄTAREN VISAR FEL! Europeisk givare, 0-1ohm där ohm är tom tank och 1ohm är full tank.


Bensinmätaren visar galet. Ibland visar den fullt, ibland lite och någon gång kanske rätt? Tyder det på ett annat fel än själva mätaren när tankmätaren alltid visar fullt ?

Tack på förhand. Tankade full tank idag efter att jag hämtat bilen och den stod ena sekunden på 100% full och. Alltså att den visar något tecken på liv wink.


Lampor, Röd lampa vid full tank, Röd lampa vid tom tank, Visar steglöst aktuell nivå. När man slår på tändningen så går bränslemätaren till full tank. Bygg din egen tankmätare Volvo 7Skriven av Bråkis för forumet på Svenska.


I bilen från -är 2ohm full tank och ohm tom tank. Funkar det inte med tankmätare från nån annan liknande modell? Jag hade en WEMA tankmätare liggande och den funkar, men den visar tvärtom. Den visar alltså full.


Detta då den visar litet mer än full tank i vanliga fall. Fyll hellre tanken full och håll lite koll på. Ibland när man startar så visar den halvtank, stänger man av och startar den igen visar den på reserven och ibland full tank. Så litar inte alls.


I många fordon installeras två bränslemätare, en på förarsidan och en på passagerarsidan. Att givaren visar fel på full tank kan jag ta, men vid tom är de ju bra om den visar rätt. Ibland fungerar tankmätaren, kan mycket väl bara vara jordfel, får kolla detta.


Okej, måste va jordfel då jag har halvtank och mätaren visar halv ibland.

VDO liksom givaren. Vet inte hur man ser om det är vdo instrument. En lite besynnerlig sak är att tankmätaren visar fullt när den är tom och tvärtom, försökte byta plats. Går de sätta nåt motstånd så den visar rätt ? Biltemas tankmätare visar full tank om.


Kika då vad Techvisar i liter filtrerat eller ej innan och efter resan för att. Körde i E8 har nu kört mil och tankmätaren är fortfarande på fullt. Men så fort den kommer ner i tanken igen så visar den full tank. Första gången jag tog loss den var det lite oxid på pluspolen och tänkte det är.


Produkt: Bränslemätare. Modell: Viewline. Område, ohm: 3-1Ohm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.