Pedagogen börjar arbetet. Centralt innehåll. I det centrala innehållet anges vad som ska behandlas i undervisningen. Innehållet består av ett antal punkter. Hur de olika innehållspunkterna. En studie av vad bedömning för lärande blir och gör i ämnet idrott och hälsa. FULLTEXT01hkr. Syftet är lika mycket en bedömning av undervisningen och hur den kan utveck- las, som av elevens lärande och hur det kan främjas. Det handlar därmed om ett.
Diskussionen måste föras tillbaka till skolans kärna: Hur får vi elever att begripa vad och hur de ska lära sig något? Först när vi lyckas begripligt. Elevens ansvar är att visa hur långt hen kommit och använda den återkoppling hen får på sitt lärande på bästa sätt. Formativ bedömning har fått fler benämningar.
Ja, detta med begrepp och vad de står för är inte lätt. Båda förekommer men står för olika saker. En bedömning anses vara ”formativ” om evidens. Fem nyckelstrategier.
BFL syftar som sagt att föra eleven vidare i sitt lärande och. Denna studie handlar om bedömning för lärande. Studien utgår från elevernas perspektiv och hur de uppfattar en formativ kontext där de under sin högstadietid. För att förstå forskning om betyg och bedömning krävs en förståelse för att betygssättning kan användas i. Varje enskild elev ska känna till vad som avses att hen ska lära sig och hur hens lärande och kunnande bedöms.
Slutvitsorden ska ges på lika grunder i hela. Analysen relateras. Politiska polariseringar idag = hur vi ser på vår omvärl hur vi ser på de kunskaper som vi kan ha om världen.
Hur har arbetsprocesserna fungerat (med fokus på både projektledning och projektdeltagare)? Det sker genom att information om vad elever kan och hur de förstått det. I diskussionen kring vad vi ska rusta eleverna för, tycks vissa varken intresserade av nutiden eller framtiden. Jag ser också, likt Wiman.
Varje elev ska kunna bilda sig en uppfattning om vad som avses att hen ska. Rubriken inleder med hur man kan tolka värdeorden. Värdeorden är de fetstilade orden i läroplanen som uttrycker.
Vad betyder värdeorden? Speciellt vad gäller “nyckelstrategi 3” som handlar om att ge eleverna. För att det ska få största möjliga effekt bör bedömning för lärande snarast vara ett. En summativ bedömning summerar vad eleven har lärt sig, t ex när läraren sätter.
Men, bedömning speglar också ämnessynen. Att koppla bedömningen till de mål som finns gör. Hur ser jag som lärare på. För att kunna göra en rättvis och rättvisande bedömning behöver du.
Bedömning speglar synen på kunskap och synen på lärande.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.